onsdag 31 mars 2010

Glad och bättre människa!!

Att man jämt ska vara så osäker. Jag vet inte alls vad jag vill eller vad som är bäst att göra. Gör jag fel i att vara självisk? Eller är jag ens självisk? Det kanske är min rättighet. Jag vet inte. Men just nu är det iaf väldigt många tankar som far runt. Vill inte att andra ska må dåligt på bekostnad av min lycka. Vill inte hindra folk för att göra vad dem vill och uppoffra sin lycka för min skull.
Känns inte längre som om folk umgås med mig för att dem vill utan mer för att dem har dåligt samvete och gör det. Tänkte det att jag gör en ny grej, jag frågar inte längre så får vi se om det kommer bli av överhuvudtaget, om någon annan tar steget. Annars har man ju nästan fått det lite bekräftat. Tycker det är så tråkigt bara när det känns som om allt man byggt upp under så lång till rinner ut i sanden. Jag vill inte att det ska vara så, men vad gör man? Man kan inte tvinga folk att bry sig. Då blir det liksom inte äkta.
Men ska försöka ändra min person. Alla dessa skelett i garderoben som brukar titta fram och påminna mig om allt gammalt ska så långt in att dem aldrig får möjlighet. Jag vill inte komma ihåg längre. Jag vill inte bli påmind av skiten. Det ger mig liksom ingenting. Jag blir inte en bättre person av att tänka på allt. Snarare sämre.. Vill kunna tillåta mig själv att vara lycklig. Vara glad. Så det ska jag vara nu! Man mår så mycket bättre då, så det ska inte beröra mig mer. Jag ska vara glad. Jag ska inte låta någonting ta ner mig. Jag lever och jag finns här och det borde vara tillräckligt för att orka vara glad! Så inga ledsna eller sura miner. Se det positiva i alla små saker. Må bättre helt enkelt. Tror att det i längden lönar sig.

Men fan nu får jag nog sluta skriva snart. Måste skynda mig till bussen! Ska till skolan. Har en så kul dag med seminarium på engelska mellan 13-14.30. Jätte kul :S Så denna en och en halv timmen blir mellan 10 och 17 istället på grund av den jävla pendlingen... När kan dem få vett att flytta skolan till Skövde? :P
Men sen ska jag hem iaf så får vi se vad som händer :D Jag är bara så glad att det kommer vara ljust när jag kommer hem. Underbart!! Våren är äntligen här nu ju :D:D:D
Sen i helgen är det påsk och då ska jag ge älsklingen sitt påskägg. Hoppas han blir glad för det. Så ska vi vara kattvakt åt johanna så blir en lugn helg denna helgen :) Till skillnad från förra helgen alltså ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar