söndag 4 april 2010

Jag vill inte känna mera

Trodde äntligen jag tagit kontroll över mina tankar. att jag inte behövde vara negativ längre, för att jag kunde styra bort det. Men hade visst helt fel. Jag kan inte. Jag försöker hela tiden. Försöker byta tankebana, men hela tiden blir det fel. Jag hamnar alltid i samma onda cirkel. Så mycket jag har inom mig som jag inte kan berätta för någon. Säger jag det jag tänker förlorar jag folk runt omkring mig och det vill jag inte. Så jag försöker begrava det djupt inne. Men trots det sätter det sina spår och det märks av ändå, och ändå förlorar jag de som står mig nära.
Kan inte saker och ting bara flyta på och vara lätt för en gång skull? Vill inte må dåligt. Vill vara glad. Vill vara den person jag vet att jag kan vara. Förstår inte vad hon har tagit vägen och vet inte hur jag ska hitta tillbaka till henne.
Känner bara för att skrika. Vill vända mig själv ut och in för att se vad det är för fel där inne egentligen. Varför det aldrig kan bli lugnt utan alltid är uppror. Vill se vad det är som får mig till denna panik. Vad det är som driver mig till tårar var enda dag. Stundtals vill jag bara karva ut mitt hjärta för att slippa känna.
Jag vill inte känna hur kroppen skakar av panik och ångest. Jag vill inte känna mig tom inombords. Jag vill inte vara ledsen. Men hur fan blir man av med det? Hur får man det att försvinna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar