söndag 11 april 2010

Allt och inget

Nu är allting lättare. Känslorna har lugnat sig. Är inte i panik-tillstånd längre och det känns jättebra! Visst såren är inte läkta och jag har inte kommit över det, men det är inte lika mycket kaos som innan. Lovade mig själv idag att jag ska vara stark och klara mig ur det här utan större skador.
Såg honom idag och det gjorde ont. Ondare än jag trodde det skulle göra. Kunde inte titta på honom någon längre tid för då hade jag börjat gråta. Men det var bara att bita ihop och efter ett par timmar var det ganska lugnt igen. Jag vet ju att jag klarar mig utan honom, det är inte det. Det är bara att jag inte vill klara mig utan honom. Jag trivs ju med honom och älskar honom. Så det är så svårt att släppa. Men några veckor till så kommer edt bli så bra så. Då kommer jag ha tagit kontroll. Då kommer jag kunna gå vidare. Jag får bara låta det ta sin tid. Det är väl det som är det viktigaste. Att inte ha bråttom.
Längtar bara till löning nu. Då ska jag rymma här ifrån tänkte jag. Drar upp till Tony och känner av storstaden ett tag. Vi får bara pussla ihop våra scheman lite. Men jag är så trött på Skara nu. Jag träffar ju fan ingen här. Får alltid åka iväg för att träffa någon. Börjar bli tröttsamt faktiskt. Och tråkigt om inte annat! Men blir nog bättre när Sassa och Tommy kommer hem. Och när jag lyckas få med Kim på min lovade dejt, haha! Du har lovat så ska allt se till att det blir av :D

Var hemma hos Anni igår och åt middag med henne, Lina, Lii och hennes barn. Fick veta det att Lii har ju lägenhet i Göteborg så nu är det ju fritt fram för mig och Lina att gå ut i stora staden för vi har ju sovplats :D Nu har vi plötsligt massa möjlighet!
Sen så pratade jag med Anni om skolan. Vilken resurs man har där. Vi ska sätta oss ner och ha ett möte och kolla upp allt med mina valbara kurser så jag kommer knappt vara i Jönköping mitt sista år i skolan. Kommer kunna gå de flesta valbara i Skövde. Fanns jättebra alternativ som passar min inriktning perfekt. Känna så bra!
Så mitt i allt när mitt liv faller samman så känns det som om vissa saker ordnar upp sig bättre än väntat!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar